Svenska Djurambulansen
Den ideela organisationen Svenska Djurambulansen behövde snabbt en ny rikting för verksamheten som hade permanenta utmaningar.
Strategi och Content
Uppdrag
En vikande trend gällande medlemmar med ett flertal utmaningar som påverkade verksamheten var några av de faktorer som Svenska Djuramblansen stod för. En genomgående marknadsstrategi behövdes tillsammans med content som kändes nytt och som skulle kunna nå ut tilll rätt målgrupper på företagets sociala kanaler.
Varumärket
Svenska Djurambulansen är en viktig verksamhet för djurägare och vilda djur i Stockholm och Göteborg där organisationen har ett flertal ambulansbilar.
Approach
En Bra Grund Är Allt!
Jag tog fram en strategi där ett flertal olika investerare hos organisationen fick komma till tals och där personas kunde skapas som speglade de olika medlemssegment som Svenska Djurambulansen hade och som de även hade potentialen att nå ut till. Målet med strategin var att långsiktigt öka medlemsantalet där en klar förändring skulle kunna ses inom bara några månader.
Rörligt Innehåll Behövs!
Det är ofta svårare att skapa rörligt innehåll jämfört med stillbilder men förändringen som skett de senaste minst 10 åren visar sitt klara språk: rörligt innehåll engagerar mera än stillbilder. Med den vetskapen så koncentrerade jag mig på att skapa konceptvideos för Instagram som kunde snabbt visa hur Svenska Djurambulansen jobbar på ett känslomässigt och engagerande sätt.
Förändring
Med en ny strategi på bordet och med en större förmåga att skapa rörligt innehåll så kunde en markant förbättring ske när Svenska Djurmambulansen använde sig av inspirerande kort rörligt format på sociala medier.
Liknande Projekt
Fredmans
Uppdrag
Strategi och Content
Bakgrund
Fredmans ville förnya deras visuella varumärke och marknadsföring, och hade även ett behov av professionella bilder på deras stora sortiment av pre-owned klockor.
BioNordika
Uppdrag
Marknadsstrategi och en ny hemsida.
Bakgrund
BioNordika (Sweden) behövde en ny och uppdaterad hemsida och en ny marknadsstrategi.